Wegańska propozycja nadzienia do onigiri czyli pysznych japońskich ryżowych kuleczek, które świetnie sprawdzą się jako przystawka czy imprezowa przekąska. W tym wydaniu będą to onigiri ze smażonym tofu i grzybami shitake z dodatkiem sosu sojowego. Proponuje Ci zapoznać się też z przepisem na onigiri z tuńczykiem i majonezem.

Składniki : (około 8-10 onigiri w zależności od wielkości)

  • 4 miski ugotowanego ryżu
  • 100g tofu
  • 20g grzybów shitake
  • łyżka oleju
  • łyżka sosu sojowego
  • opcjonalnie arkusz nori do zawinięcia
  • opcjonalnie coś do obtoczenia np. sezam

Shitake mocz w wodzie przez do miękkości. Gdy zmiękną posiekaj je drobno i połącz z pokruszonym tofu. Na patelni rozgrzej olej i gdy się rozgrzeje przez kilka minut smaż na nim tofu i grzyby. Dodaj sos sojowy i wymieszaj całość. Kontynuuj smażenie jeszcze przez minutę-dwie. Przygotuj miskę z wodą i sól. Namocz dłonie wodą i posyp je solą. Nabierz nieco ryżu i rozpłaszcz go w dłoniach. Nałóż nieco farszu i sklej go ryżem. Uformuj w dłoniach trójkąt z ryżu i jeśli chcesz owiń go w arkusz nori. Powtarzaj do ukończenia składników po każdym onigiri mocząc dłonie w wodzie i posypując je solą.

Jeden komentarz

  1. […] Onigiri to małe kanapki z ugotowanego ryżu. Świetnie sprawdzają się jako przystawka na imprezę czy posiadówkę i z taką myślą je przygotowałem. Ten przepis zawiera klasyczne nadzienie z tuńczyka i majonezu. Jeśli chcesz znaleźć wegański przepis na onigiri to polecam Ci onigiri z tofu, grzybami shitake i sosem sojowym. […]

Dodaj komentarz

Translate »